Header AD

kedaipheromone

Mati Dibalas Mati

masih lagi belum diputuskan apa yang akan terjadi padi enam penuntut UPNM yang didakwa membunuh Pegawai Kadet Laut Universiti,Zulfarhan Osman Zulkarnain...kalau mengikut dakwaan , mereka boleh dihukum gantung sampau mati ( sumber : berita harian ).
mungkin ini yang dikatakan hukum karma.

penuntut UPNM
hukun karma?

bunyi macam kejam jer kan hukuman gantung sampai mati tue..tambah-tambah pesalah semuanya masih lagi penuntut dan baru berusia 21 tahun...
kejam?
aku rasa kejam lagi apa yang mereka buat pada arwah Zulfarhan.

80% badan arwah melecur didera dengan seterika wap...dua hari pulak kena dera...itu aku rasa belum masuk sepak terajang tu...baham dengan getah paip , tali pinggang...phew...sanggup jugak mereka ni buat kat rakan sendiri...umur baru 21 tahun dah sampai buli tahap petala langit dah...siapa lagi kejam kat sini.
arwah Zulfarhan mati dalam keadaan sakit dan terseksa.
manakala hukuman gantung samp99ai mati tu ibarat fast death je...tak rasa sakit tak rasa terseksa..
kejam ke?
masing-masing punya pendapat.

kes masih lagi dibicarakan...katanya alan bersambung pada ogos nanti..dan aku rasa kesemua tertuduh akan selamat dari tali gantung atas sebab faktor usia...this is Malaysia...betul ke tidak kena tunggu ler...
mati akan dibalas mati..atau
mati dibalas permohonan maaf.

Mati Dibalas Mati Mati Dibalas Mati Reviewed by Shark Kay on Friday, June 16, 2017 Rating: 5

11 comments

  1. ada pembalasan sama ada di sunia mahupun akhirat

    ReplyDelete
  2. KALAU hukum mati tu macam kesian, sebab macam tak ada ruang pulak nak berubah. elok lah kalau letak dalam penjara seumur hidup. ahhahahaa. masih ebrpeluang hidup

    ReplyDelete
  3. sebenarnya penjara seumur hidup lagi seksa .. saya dah alami masa cinta saya terpenjara dulu.. bila cinta bertaut dan berbalas tu baru rasa bebas .. freedom org kampung panggil

    ReplyDelete
  4. Puasnya sekejap...puas menyakiti..tetapi kesan yang pelaku tanggung..sepanjang hayat..tidak berbaloikan..kerana amarah..cuma kasihan pada ibu bapa dan keluargalah..baik dipihak mangsa dan yang tertuduh.PC yakin bukan ini yang ibu bapa harapkan daripada anak-anak yang dihantar belajar.

    ReplyDelete
  5. speechless,sebak,remuk rasa hati hurmmmm

    ReplyDelete
  6. Lepas hukum dunia hukum akhirat confirm tak akan lepas.

    ReplyDelete
  7. semoga beroleh pengajaran yg setimpal dan insaf dgn perbuatan mereka

    ReplyDelete
  8. alahai.. geram tu mmg geram .. tapi kesian pun ada pada budak2 ni.. dernag ni mentah.. and budaya buli dalam askar mmg dah sebati sebenarnya.. camner nih shark

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya doakan yang baik baik untuk semua. Amin.

      Delete
  9. Akak jadi mak dik...akak faham perasaan seorang mak...akak tgk berita...akak baca perkembangan fight for zulfarhan...akak tahu mak ayah dia redha...tp dik akak rasa sedih teramat sangat...kenapa anak2 muda belia ini dah ada perasaan melampau...sanggup buat mcm tu dekat rakan sendiri tanpa rasa belas kasihan langsung...anak akak lalu kt tempat seterika panas pun akak dah jerit takut kena calar kesan panas...inikan pula di tekap satu badan arwah...

    tetiba akak sebak balik...dia pergi takkan kembali...kena beri keadilan.

    ReplyDelete
  10. semoga perkara ni menjadi pengajaran buat kita semua.

    ReplyDelete