Header AD

kedaipheromone

Siapa Wan Peah Ni.

aku pun dah tak ingat macam mana aku boleh terjebak tengok drama Misteri Wan Peah kat TV3 ni...biasanya drama melayu memang jarang aku tengok...tapi drama ni boleh pulak aku follow...rasa tak syok walaupun tertinggal satu episod...loghat utara yang digunakan dalam drama ni syiok dengar.
misteri wan peah
Misteri Wan Peah
aku tak berapa follow sangat di awal episod...sebabnya dah lali dengan jenis drama jam 10 dengan jam 7...tak habis-habis cinta...dan tak sangka pulak TV3 berani siar drama berlainan genre kali ni...tengok je macam seram tapi lawak rupanya.

tak perlu le aku bagi sinopsis drama Misteri Wan Peah ni...episod pun dah separuh...dan setakat ni memang aku terhibur tengok...palakon pulak semua fresh-fresh...tiada pelakon popular kecuali usop wilcha.

tapi watak yang dimainkan masing-masing memang menjadi..terutama watak 3 orang bujang tu...Yeh , Li dan Ghani antara watak yang menghidupkan drama Misteri Wan Peah...watak cikgu Zaiton pulak paling aku menyampah..kenapalah boleh wujud watak ni...hahahah..kalau dia takdek kan best.
drama misteri wan peah
3 watak yang menghidupkan drama Misteri Wan Peah
tak sabar nak tunggu episod-episod akhir ...nak tau siapa sebenar Wan Peah ni...setakat ni memang tak boleh nak tangkap apa rahsia yang dipegang Wan Peah dan Usop Wicha...dan aku tak pasti drama ni diambil dari cerita benar atau rekaan...sebab kalau tengok ending drama ni ada sikit selingan tentang watak 3 orang tu...watak Li , Yeh dan Ghani memang guna watak sebenar...ghani gagap tu memang wujud rupanyer...misteri jugak ni.

harap-harap lepas ni ada lagi ler drama macam ni...dah bosan ler layan drama-drama novel ni..jalan cerita sama je..ayah aku yang tak tengok drama pun boleh melekat tengok Misteri Wan Peah ni...jam 10 jer memang buka TV3.

yang masih belum menonton boleh tengok di TV3 jam 10 malam hari isnin hingga rabu.
Siapa Wan Peah Ni. Siapa Wan Peah Ni. Reviewed by Shark Kay on Thursday, March 16, 2017 Rating: 5

3 comments

  1. kannnnn tapi tak seram pun,dok gelak je tgk 3 org tu,suka loghat nya ori je heeheee

    ReplyDelete
  2. wan oeah ni masih hidup la.. sbb org kg tak terima dia tu yg dia menyepi di rumah sendiri

    ReplyDelete
  3. Rasa nak cari kt Tonton la tgk...ruginyaaaa.lahai...abam Qi kalau dh tgk abg long otomen...umi kena masuk dapur hahahaa

    ReplyDelete